Digital kommunikation i fokus
PostNord Strålfors har arbetat tillsammans med Value not Noise sedan 2013. Genom ett stort antal spännande uppdrag har vi bidragit till PostNord Strålfors förflyttning från traditionellt produktföretag till ett digitalt och modernt tjänsteföretag.
Value not Noise tog fram filmen “We are Omnichannel” för lite drygt ett år sedan. Den visar på en värld i ständig förändring. Digitaliseringen har fundamentalt ändrat hur vi kommunicerar och interagerar med varandra. Det ställer krav, men skapar också många nya möjligheter.
PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till personliga och starkare kundrelationer. Som stark aktör inom digital kommunikation, i kombination med en kostnadseffektiv fysisk produktion, möjliggör de en sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren.
Den senaste större leveransen är PostNord Strålfors nya digitala “Content Hub“, där Value not Noise står för allt från strategi och koncept till webbdesign och innehållsproduktion. Inspirationssidan finns på alla PostNord Strålfors marknader, Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Content Hub ersätter PostNord Strålfors magasin ”Smarter Communication” och är en levande digital mötesplats för inspiration, trender, ny teknik och intervjuer med branschens expertprofiler. Med Content Hub vill PostNord Strålfors bidra till sina kunders digitala transformation genom att tillhandahålla kunskap och inspiration som gör det lättare att hålla sig uppdaterad i en snabbföränderlig värld.
Det här gör Value not Noise
- Design, form och innehållsproduktion i samband med varumärkesförflyttning
- Konceptutveckling och strategier för webbplatser och innehållsproduktion
- Kreativa koncept för kampanjer och event
- Löpande innehållsproduktion, till exempel säljmaterial, inspirationstexter, nyhetsbrev, filmer, med mera
- Regelbunden uppdatering av webbar och sociala kanaler
- PPT-presentationer och annan säljdrivande kommunikation
Kort om PostNord Strålfors
- Företaget Strålfors grundades i Ljungby 1919.
- Idag, lite mer än 100 år senare, har PostNord Strålfors cirka 700 anställda och omsätter 2 miljarder kronor, och har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
- PostNord Strålfors är en del av PostNord Group som har cirka 29 000 anställda och en omsättning på 38,3 miljarder.
Digital Content Hub
PostNord Strålfors använder Content Hub för varumärkespositionering och säljstöd. Allt innehåll produceras i enlighet med en redaktionellt styrd plan, där varje specifik innehållsenhet har sin givna plats i förhållande till strategin.
Smarter Communication Summit
PostNord Strålfors årliga kundträff Smarter Communication Summit är sedan 2020 ett nordisk och helt digitalt event som sänds live i fyra länder. 2020 års tema var ”Connecting the dots” och hade ett program som kretsade kring hur företag kan stärka den digitala dialogen med sina kunder vid alla befintliga kontaktpunkter.
Ny design och ny teknik
Under 2019 migrerade PostNord Strålfors allt innehåll på sina webbplatser från en gammal teknisk plattform till en ny. Value not Noise stod för koncept, webbdesign, projektledning, teknisk validering och uppföljning, samt för att allt innehåll kom på plats på rätt sätt.
Smarter Communication Magazine
PostNord Strålfors har sedan 2005 givit ut ett magasin för sina kunder. Hösten 2019 kom det sista numret ut och magasinet har nu ersatts av den digitala inspirationsplattformen Content Hub. Det näst sista numret (på bild) nominerades till Svenska Publishingpriset i kategorin Kundtidningar B2B.