fbpx

Skandinaviens största stadsfestival

Allt du vill göra på Malmöfestivalen har vi skrivit om. Value not Noise formulerar och publicerar totalt 900 programpunkter om mat, konst, musik och aktiviteter till programmet.

250 000 hushåll i Malmö, Lund, Vellinge och Burlöv fick festivaltidningen hem i brevlådan.

Under åtta dagar i augusti fylls centrala Malmö med mattält, marknadsstånd, barnland, konst och musikscener på en yta motsvarande 89 fotbollsplaner. Malmöfestivalen är med sina 1,3 miljoner besökare Skandinaviens största stadsfestival. 2019 hölls den för 35:e gången i ordningen.

Value not Noises medarbetare har sedan 2018 utfört uppdraget som webbredaktörer i nära samarbete med Malmö stads kommunikatörer, bokare och projektledare. 2020 har vi fått förnyat förtroende att skriva för festivalen.

Texterna ska fungera för festivalens alla kommunikationskanaler och upplevas inkluderande för en bred målgrupp samtidigt som de speglar festivalens unika identitet.

Programtexterna 2019 användes till festivaltidningen, Malmöfestivalen hemsida, Facebook, Instagram och till annonspelare runtom i stan.

Det här gör Value not Noise

  • Research om artister och medverkande samt korrektur av den information föreningar och artistmanagement lämnar in.
  • Copytext till festivalens drygt 900 programpunkter.
  • Publicering via bokningssystemet Jetty.
  • Korrektur.

Malmöfestivalen i siffror

Kontakta oss

9 + 2 =